Markedsføring er viktig for å nå ut til kundene. Internettet har gjort det lettere å reklamere, samtidig som det har blitt vanskeligere å få kundenes oppmerksomhet, ettersom det er tusenvis av nettsider som konkurrerer om å tilby varer og tjenester.
Ulike former for markedsføring
Mange foretak sender ut reklamen sin til flest mulig folk, i håp om at noen vil handle hos dem. De litt smartere foretakene velger å sende reklamen til spesifikke målgrupper, og tilpasse reklamen til kundene. Målrettet og tilpasset reklame er mer effektivt enn masseutsendt reklame. Med god markedsføring er det mulig å selge alt fra populære bruksting til nisjeprodukter. Trikset er målrettet reklame.Det lønner seg å vokse langsomt. Man bør ikke låne penger for å utvide bedriften. Det beste er å spare opp penger, og deretter investere dem i foretaket. Det tar lenger tid på den måten, men samtidig slipper man å bli sittende med gjeld dersom investeringen ikke lønner seg.