Din grafiske profil er svært viktig. Mennesker er visuelle skapninger som raskt kan frastøtes eller tiltrekkes av ting de ser. Du har sikkert selv opplevd hvordan en farge, en font eller et mønster kan være behagelig, tillitvekkende eller det stikk motsatte? Alle har det på samme måte, selv om det vektlegges ulikt av ulike mennesker. Hovedregelen når du skal ha en grafisk profil, er å huske at den skal bestå av mer enn bare logoen alene, men aldri ha for mye informasjon. Grafikken skal passe til merkantiler som brevhoder, konvolutter, skilt og reklamepenner. Den skal være entydig, og alltid vise til deg og din bedrift. Det er et absolutt tabu å forsøke å kopiere noe som allerede eksisterer. For det første kan det være i strid med mønsterbeskyttelse og copyright, og for det andre vil publikum raskt gjennomskue det og vende din bedrift ryggen. Du behøver ikke være så fryktelig avansert eller spennende, men være god for øyet og ærlig! En grafisk designer vil alltid kunne hjelpe deg med å utvikle riktig grafisk profil. Det behøver ikke koste all verden, og du kan legge føringer samtidig som du frigjør deg til andre og kanskje viktigere oppgaver.